maandag 30 juni 2014

Dit is de allereerste keer...

Twee weken geleden zag ik als allereerste een berichtje in de groep Naaien voor vriendinnen over de verkoop van een tweedehands overlock (Bernina 700D). Ik reageerde onmiddellijk en na nog een klein beetje twijfelen (want het blijft een grote aankoop), kocht ik hem samen met mijn zus! Sinds donderdag staat hij hier thuis te blinken en kon ik dus aan de slag. Het inrijgen is zoals wel meer mensen zeggen, niet zo makkelijk! Maar dat zullen we wel weer leren zeker?

Vandaag waagde ik me aan mijn eerste projectje volledig met de overlock. Ik maakte een half cirkelrokje (patroontje Minikrea) en een Julia sweater (Compagnie M) met iets kortere mouwen. Wilde oorspronkelijk korte mouwtjes, maar durfde het niet aan om een serieus stuk van de mouwen te knippen. Ik werkte deze keer met het gevouwen kraagje, waar ik toch wel wat moeite mee had!




Ik maakte van beide een 98, het rokje is nog wat lang, maar past mooi rond mijn dochtertje haar buikje. De zoom is nog niet afgewerkt, maar die zou ik graag met een rolzoom afwerken. Dat moet ik dus nog uitzoeken hoe dat precies moet.
De sweater is nog wat groot, ondanks het feit dat de 92 nu toch wel heel kort begint te worden... Maar mijn kleine meid groeit als kool, dus ze zal er snel wel in kunnen!

De bloemetjesstof is een couponnetje van op het stoffenspektakel en nog en stukje turquoise tricot van Michael Miller.

Buiten het feit dat dit mijn eerste werkjes met de overlock zijn, zijn dit ook de eerste werkjes met mijn eigen labeltje!



Deze liet ik maken bij Viking Labelling en ben er best wel trots op!





Geen opmerkingen :

Een reactie posten