zondag 27 juli 2014

Reversible Mara Dress

Naar aanleiding van de eerste verjaardag van het Mara-bloesje organiseert Marte van Compagnie M een Sew Along. Het patroontje stond al een tijdje in mijn patroontjesmap, deze sew along was het perfecte duwtje in de rug om mij er eindelijk eens aan te wagen!

Net als bij de andere patroontjes die ik al maakte (Louisa, Julia, Lotta) is ook dit patroontje tot in de puntjes af! Ik dacht enkele dagen na over een ideetje voor mijn versie en kwam uiteindelijk uit bij een omkeerbare versie in jurkjesvorm! 

Patroon werd geplakt, overgetekend in maatje 3. Volgens de matentabel nog een ietsiepietsie te groot, maar hopelijk tegen de herfst perfect! Dochterlief heeft voorlopig toch meer dan voldoende kleertjes :-) 
Stofjes werden gekozen en geknipt. Dan vertrokken we op vakantie dus lag mijn projectje even stil. Maar vandaag (nadat alle was eindelijk gedaan was) tijd om het in elkaar te zetten.  

Mijn idee om het omkeerbaar te maken, was achteraf bekeken toch een beetje hooggegrepen (mijn tornmesje deed weer meer dan behoorlijk dienst) niettemin ben ik superblij met het resultaat! Tessje is het duidelijk ook, want na de fotosessie, wilde ze het kleedje niet meer uitdoen, altijd een heel goed teken!


Ik koos voor een jurkje met een strook onderaan, de vlindermouwtjes en werkte met kamsnaps (die eigenlijk niet sluiten) bovenaan. De lusjes bleken te moeilijk binnen mijn concept. Gelukkig heeft Tessje niet graag dat alles nogal strak zit en met het oog op de herfst komt er zeker een longsleeve onder!


De stofjes van Soft Cactus zijn opnieuw geweldig. Ik werkte met Lasting Leaves (groen) en Toddler Ivy L (lichtblauw) en een heel klein beetje Wicky Pikes (groen) waarmee ik zelf paspel maakte.



En dan speciaal voor mama het kleedje showen:




En het kleedje blijft aan om verder buiten te spelen:

2 opmerkingen :

  1. Geweldig! Twee kleedjes in één. Alsof je wist dat één van mijn volgende patroontjes ook omkeerbaar zal worden. ;) Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh super Marte! Want ik kan nog wel wat hulp gebruiken, deze is absoluut niet perfect, maar gelukkig vindt Tessje hem wel heel mooi!

      Verwijderen