woensdag 24 december 2014

Nog meer kerstcadeautjes

Mijn tweelingnichtjes gaan sinds kort dansen en daarvoor hebben ze een turnzakje nodig! De zakjes werden met flockfolie van hun naam voorzien!



Patroon: Baantje Zwemmen uit Zo Geknipt! maar met lusjes ipv doorsteekringetjes
Stofjes: sterrenkatoentjes van bij Stoffenverkoop in Kapellen
Witte koord: gerecupereerd van een gratis zakje
Licht blauwe koord: Veritas (schandalig duur, maar ik had het nodig, dat ene koordje kost meer dan de 2 zakjes volledig afgewerkt samen!)

Voor mijn neefjes wilde ik ook graag iets maken, en dat werd een Ipadhoes. Ik tekende op basis van de afmetingen van hun tablet een patroontje (ik gebruikte de werkwijze van Tilly uit Mijn Tas, maar werkte met een elastiek i.p.v. drukknopen!) Ook hier werden de namen opgezet met flockfolie!

Zo ziet de voorkant eruit:


En dit is de achterkant:


Ik werkte met vlieseline en decovil light. De eerste keer dat ik die decovil keerde dacht ik dat het nooit meer goed kwam, maar na een grondige strijkbeurt kwam het dan toch goed!
Bij de versie van Mille had ik een heel strijkfiasco, een serieuze vlek, dus onmiddellijk in de wasmachine, maar spijtig genoeg niet alles eruit! Gelukkig is het de binnenkant. Ligt het daaraan dat de decovil hier toch niet meer optimaal plat is? Geen idee. Veel minder tevreden van de tweede versie! Maar hopelijk zijn ze toch blij!

Patroontje: rechthoeken op basis van de afmetingen, werkwijze Tilly uit Mijn Tas
Effen stofjes: Koekepeertje (nu Hotstof)
Stofjes: sterrenkatoentjes van bij Stoffenverkoop in Kapellen

Geen opmerkingen :

Een reactie posten