maandag 16 maart 2015

Gingerbread meets Merry Goes Round

Een hemdje, geen projectje dat ik zou kiezen, maar het werd ons volgende project in de les. Gelukkig moest het niet in katoen (want daar hou ik helemaal niet van). Maar de lerares wilde wel graag een kraagje en manchetten. De zoektocht naar een patroontje voor tricot bleek niet makkelijk. 

Homemade Mini Couture stond al lang in mijn boekenkast, hoog tijd dus om daar eens iets uit te maken. Het werd een combinatie van de bekende Gingerbread en de minder bekende Merry Goes Round. 

Er kropen heel wat lessen (5 in totaal) werk in, maar vandaag kon ik het afwerken!



Het werd afgewerkt met kamsnaps! Ik verstevigde mijn stof niet, en dat maakt wel dat ze niet makkelijk open gaan. Gelukkig zal het hier toch dienst doen als bovenstuk van een pyjama. Dus veel moeten ze niet geopend worden!



Ben best wel blij met dit resultaat, maar denk toch niet dat er snel nog zullen volgen... 

Patroon: Hemdje: Gingerbread - Mouwen: Merry Goes Round (Homemade Mini Couture)
Stofje: Quarkie Green - Froy en Dind

1 opmerking :

  1. Mooi hemdje en die drukknopen moet je altijd zelf een keer of 20 tot 30 open en dicht doen, daarna gaan ze een pak gemakkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen