woensdag 22 april 2015

Patroontesten voor Compagnie M :-)

Net geen twee maanden geleden was Marte van Compagnie M op zoek naar testers voor haar Charles-patroon. De pasvorm bleekt niet 100 % ok te zijn. Waardoor ze besloot om het te optimaliseren. Ze zocht vooral testers voor de grotere maten en dus waagde ik mijn kans met de maten van mijn petekindje Raf! 

Ik had geluk:








Ik ging onmiddellijk aan de slag, het was een eenvoudige test, geen volledig afgewerkte broek, alleen een testmodel om de maat te testen! 

Patroon werd geplakt, stof werd geknipt, broek werd gestikt, nog geen uurtje later zat de broek in elkaar!



   

De broek bleek van lengte perfect, maar bovenaan een beetje te groot, Raf heeft dus nood aan een kleinere maat, maar wel de lengte!


Voor mij bleek het een leerrijke ervaring, ik heb ondertussen het naaien wel onder de knie, maar patronen maken, wauw, respect voor iedereen die het doet! Zeker voor Marte omdat ze er ook elke keer in slaagt om er iets unieks van te maken!

Ik beloofde Raf om met de aanpassingen aan het patroon een volledig afgewerkte broek te maken, en dat zal ik dus binnenkort doen! Maar om die eerst nog eens te testen, start ik met een versie voor Vic! Voor mijn eigen kindjes durf ik meer, voor Raf wil ik een perfecte broek!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten