zondag 25 oktober 2015

In the mix - Julia & Ileana

Een wedstrijd van Compagnie M, daar moet ik gewoon aan mee doen!
De deelnametijd was kort, ziek zijn gooide serieus roet in het eten! Maar het is gelukt! 
Spijtig genoeg is Tess vandaag ziek, maar toen het koortswerende middel eventjes deed 
vergeten dat ze ziek was, liet ze het kleine fotomodelletje in haar weer naar boven komen!



Ik koos voor een combinatie van Julia en Ileana. Als het van Tess afhangt, draagt ze alleen maar zwierrokjes en zwierkleedjes. Na een "Julia patternhack fiasco", koos ik dus voor een iets makkelijkere optie!

Patronen volgen (zeker de geweldige patronen en uitleg van Marte van Compagnie M), dat lukt aardig, maar iets aanpassen blijkt toch vaak moeilijker dan het lijkt! 

De Julia-sweater werd ingekort tot de lengte van het bovenstukje van het Ileana-jurkje. Maar moest na de eerste passessie ook nog serieus wat smaller gemaakt worden! Er ging van beide zijnaden ruim 2 cm af. Mijn gekozen stofje (Lillestoff interlock), bleek wat te zwaar en trekt serieus naar beneden. Daarom deed ik ook nog eens 6 cm van de lengte van het rokgedeelte.



Ik voegde het Ileana-strikje toe aan de halsbies. Dat bleek ook niet zo evident, maar na de tweede poging goed bevonden.



Omdat het volledige kleedje wat eenvoudig uitviel, maakte ik nog een extra tailleband (los bovenop het kleedje). Mijn oorspronkelijk plan was nog een extra strikje, maar dat bleek dan weer te veel!



De zoom werd afgewerkt met een rolzoom. Ik werkte de eerste keer met Seraflock, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat zoveel verschil geeft.




Nog een paar foto's en dan was het snel weer pyjamatijd!









Dit wordt zeker weer een kleedje dat vaak zal gedragen worden eens ze weer beter is!



Patroon: mix van Julia-sweater en Ileana-jurk (Compagnie M)
Stof: blauwe interlock Lillestoff, rode jeanstricot Lillestoff (Stitch & Co Mechelen)

Jullie kunnen allemaal stemmen door via de volgende link op het hartje te klikken! Ik ben jullie heel erg dankbaar!
https://compagnie-m.com/blog/in-the-mix-julia-ileana/

Geen opmerkingen :

Een reactie posten