zondag 1 november 2015

les 5: We maken een broek - stikken

Nee, ik zit niet meer dan een maand achter mijn post, ik kon 4 weken op rij niet naar de les (vriend laat thuis, lerares ziek, en dan ik 2 weken op rij ziek). Maar woensdag was het eindelijk zo ver, ik kon aan mijn broek beginnen.

De taillebanden moesten eerst nog verstevigd worden. In de les staat er een handige persmachine waarmee dit in 1-2-3 in orde was!

In tegenstelling van wat ik gewoon ben bij een broek, moest ik nu toch plots wat anders werken. Eerst werden de binnenbeennaden gestikt, daarna de kruisnaad. En dan mochten de verstevigde taillebanden erop. Die moesten ook overlockt worden en dan naar boven gestreken worden. En bij het strijken zag ik het opeens, mijn achtertailleband zat er onderste boven op. Overlockstiksel losmaken behoort echt niet tot mijn favoriete bezigheid. Maar er zat niets anders op. Veel gepruts en tijd later kon ik mijn tailleband opnieuw stikken.

Ik had nog een heel klein beetje tijd een driegde mijn rits al langs één kant vast maar dan was de les alweer voorbij...

De tijd vliegt elke keer opnieuw! Ik begrijp het echt niet! Spijtig genoeg weer 2 weken op rij geen les (herfstvakantie en wapenstilstand), dus binnen 3 weken een beetje doorwerken dat mijn broek misschien wel afgeraakt!

1 opmerking :

  1. Times flies when you have fun ... ik ken dat ... heb ook altijd de indruk dat tijdens de naailes de tijd sneller gaat dan anders.

    BeantwoordenVerwijderen