woensdag 9 maart 2016

les 7: we maken een broek - af en blij!

Nee, het duurde niet tot vandaag om mijn broek af te werken. De laatste hand werd reeds in december gelegd. Het beleg moest er nog in en dan was het alleen nog omzoomen. Ik zat al klaar achter mijn machine toen de lerares plots zei: "je gaat dat toch niet stikken zeker?" Eerlijk, dat was ik wel van plan. Maar zij zag het anders, een blinde zoom, genaaid met de hand, dat werd het! Een werkje van een uur!!! 
Maar toegegeven, het maakt de broek wel helemaal af :-)

Geen aanfoto dus, het is een echte zomerbroek, maar ik droeg ze wel al op het verjaardagsfeestje van Tess en met oudejaarsavond. Maar amper foto's van mezelf, en als die er al zijn, staat mijn broek er niet mee op!



Heel fier op mijn blinde rits!


En op mijn blinde zoom :-)


Een foto van de binnenkant, mooi in de naadwaarde!



En het mini bewijs dat ik ze droeg :-) Meer dan dit heb ik niet gevonden!



Een selfish sewing project waar ik heel tevreden ben over het resultaat! Ga ik het opnieuw maken? Dat weet ik nog niet, de hoge taille is iets waar ik zeker moet aan wennen, maar wie weet denk ik daar na de zomer anders over!

Patroon: broek 11 - Knipmode mei 2014
Stof: katoen met polyester - Ki&Ko (een webshop die spijtig genoeg niet meer bestaat!)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten