zaterdag 23 april 2016

cadeautje voor een superflinke meid

Mijn middelste petekindje werd deze week geopereerd. Ze is 6 en had nog steeds last van reflux, de boosdoener bleek een niet goed sluitende maagklep te zijn. Dat werd met een kijkoperatie opgelost, maar ze moest wel een weekje in het ziekenhuis blijven zodat ze konden opvolgen of alle soorten van voedsel nu wel binnen bleven! Dat ging allemaal perfect, en gelukkig mocht ze snel weer naar huis!

Zo'n flinke meid verdient een cadeautje en ik maakte een bekend recept: een cirkelrokje!



Voor de naden gebruik ik bij een cirkelrokje altijd een Engelse naad. Dan is alles onmiddellijk propertjes afgewerkt. Voor de zoom koos ik voor een biesje dat alleen aan de binnenkant zichtbaar is.



Normaal maak ik zo'n rokjes altijd met boordstof, maar glitterelastiek is helemaal hip op dit moment! Dus koos ik een keer voor deze afwerking. De buitenkant vind ik goed gelukt!
De binnenkant vind ik iets minder mooi, maar gelukkig zie je dat niet als het rokje gedragen wordt!


Nog niet helemaal terug top, maar wel blij met haar rokje :-)



Patroontje: cirkelrokje, gemakkelijk getekend met dit patroontje.
Stof: B*inspired by Poppy - Stoffenspektakel
Elastiek: Piekewieke
Biesje: Veritas

Geen opmerkingen :

Een reactie posten