zaterdag 16 april 2016

Susanne

Als u nog niet weet waarover het gaat, dan deed je afgelopen maand een winterslaap! Jawel de Susanne cardigan van Compagnie M. In de verschillende naaigroepjes op Facebook passeert de ene na de andere! Iedereen is laaiend enthousiast! Ik kon dus niet achterblijven!

Ik zocht een leuk stofje in mijn voorraad, knipte het patroon en ging aan de slag! Het gaat heel vlotjes, maar ook dat werd al vaak verteld! Mijn versie duurde echter iets langer dan verwacht! Ik maakte de eenvoudige korte versie met bies... En ook al las ik bij deze bloggende mamadamme dat ik echt moest gaan voor het biesje sluiten met de hand, ik deed het niet. En al onmiddellijk had ik spijt, want Marte had gelijk, het was niet mooi! Resultaat: ik was lang bezig met het lostornen van de bies (wat echt geen sinecure was met mijn wat wollig stofje)!

Ik legde hem enkele dagen weg en vanmorgen begon ik de bies met de hand vast te naaien. In de handleiding staat "het lijkt veel werk maar op een kwartier is het klaar en het resultaat is perfect". Maar kent u dat? Je zit in de zetel en begint eraan, de wasmachine piept - was uithalen - op rek hangen - in de droogkast steken - nieuwe machine vullen - zoon moet plassen - wederhelft is buiten het gras aan het afmaaien maar heeft absoluut jouw hulp nodig - dochter roept dat ze buiten wil en haar jas niet kan vinden - wederhelft heeft je alweer nodig - de telefoon gaat - dochter kan haar laarsjes niet vinden - ...  en dan duurt iets dat normaal op een kwartiertje kan, plots anderhalf uur! Maar het resultaat is wel geweldig! Zo veel beter dan met de machine!!

Al was ik wel blij dat de rest opnieuw met de machine kon en terwijl mijn ventje met de kids naar de Gamma ging, naaide ik de rest in elkaar!



Dit wordt absoluut een topper in mijn kleerkast! Ik ga al op zoek naar een ander stofje om een lange versie te maken!



Super blij met dit resultaat!


Patroon: Susanne cardigan - Compagnie M
Stof: couponnetje - Nostex Mechelen

1 opmerking :