zondag 22 mei 2016

korte cisse

Ik maakte er ondertussen al verschillende versies: hier, hier en hier. Het is een geweldig patroon. Mijn volgende project voor Vic moest een short zijn, en ik koos ook deze keer voor een Cisse! 

Ik koos voor 1 insteekzak, en die werkte in tegenstelling tot het patroon af met bieslint in plaats van paspel. Hoofdzakelijk omdat mijn stof (stevige canvas) redelijk dik is en ik wat schrik had met paspel moeilijker te verwerken zou zijn. 

Uiteraard een gesloten tailleband met een elastiek op maat erin en valse gulp! Ik dacht dat het nooit zou gebeuren, maar ik heb vrijwillig de tailleband met de hand vastgemaakt! Daardoor geen gepruts met een minder mooi stiksel. Spijtig genoeg merk ik bij zo'n stiksel de beperktheid van mijn naaimachine! Dus doe ik het liever met de hand, dat het zeker mooi is! Maar... mijn spaarpotje voor een nieuwe machine zit bijna vol, dus er is beterschap op komst :-)


Wel heel blij met het stiksel op de rugpas, en loopt ook mooi door :-)


Nog geen aanfoto, Vic wilde niet meewerken! Maar hopelijk is het komende zaterdag op zijn verjaardagsfeestje (hij werd gisteren 3!) mooi weer zodat hij deze zeker aan kan!
Ik begon daarnet al te knippen aan het hemdje voor hierbij, maar mijn stof bleek niet perfect om alle delen uit te knippen. Dus ik bestelde in allerijl nog bijpassende blauwe tricot! Hopelijk is die snel hier!

Stof: kobaltblauwe canvas - De stoffenstraat
Patroon: Cisse - Zonen09

Geen opmerkingen :

Een reactie posten