zondag 8 mei 2016

Nina en Jolene met een beetje goud

Na mijn broek en culottes, was het tijd voor een rok. Aangezien de Nina culottes zo goed paste (bijna geen aanpassingen nodig) besloot ik om ook de Nina rok te maken. Ik ging op zoek naar stof en vond die bij Stitch & Co in Mechelen. Els, de eigenares van het mooie winkeltje ken ik sinds ik er bij het begin van mijn naaitijd twee workshops volgde. Een geweldige dame met een oog voor mooie dingen. Ik koos een mooi zalmroze Lotte Martens stofje en Els had de perfecte bijpassende roosgouden paspel al klaar. Een supercombinatie dat zie je onmiddellijk in deze close-up :-)



Ik koos voor een Nina met steekzakken (zonder paspel) en blinde rits. Maar omdat ik paspel wilde in de zijnaden, verschoof ik de rits naar middenachter.



Het valt misschien op, maar het enige dat ik (buiten de plaats van de rits) veranderde aan het patroon was de breedte van de rok. Ik maakte de A-lijn iets minder A en voegde in mijn beide patroondelen 6,5 cm toe. Daardoor verdwenen de figuurnaden en werd mijn omtrek onderaan 26 cm groter! 



Net als bij mijn culottes moest ik dus achteraan serieus wat stof toevoegen om een mooie rechte rok te krijgen eens ik hem aan heb. Dat maakte het omzomen wel extra lastig. Aangezien ik koos voor een blinde zoom, was ik maar liefst een volledige les bezig met de zoom alleen! Maar hij is wel goed gelukt!


Thuisgekomen, wilde ik hem onmiddellijk dragen, ik vond niet onmiddellijk iets dat bij het mooie zalmroze paste in mijn kast. Ik dook dus in mijn stoffenkast en vond twee kanshebbers, een tricotje en een katoentje. Het tricotje kocht ik oorspronkelijk voor Tess, maar aangezien ik wel liefst een leuk shirtje draag, verknipte ik het voor mezelf in een Jolene!



Een shirt dat ik een hele tijd geleden al eens maakte. Toen was de tailleband veel te smal dus dat werd aangepast. Resultaat, een perfectzittende Jolene!



Ik ben zelfs blij met de foto's die Bart deze keer maakte, waar een prachtig lentezonnetje al niet goed voor is :-)




Het katoentje werd ondertussen al gewassen daar maak ik één van de komende weken een zomers topje van! Maar volgens mij heb ik mijn outfit voor Vic zijn verjaardagsfeestje al klaar!

Patroon rok: Nina - Compagnie M
Stof rok: Zalmroze - Lotte Martens - Stitch & Co Mechelen
Paspel rok: roosgoud - Stitch & Co Mechelen
Patroon shirt: Jolene - La Maison Victor zomer 2014
Stof shirt: Copper Delight - Chat Chocolat - Mon Depot

1 opmerking :