zaterdag 30 juli 2016

Once upon a party

"Ik wil een roos kleedje, met hele korte mouwtjes dat zwiert!" Tess was duidelijk! Een patroontje vinden ging ook héél vlot! Once upon a Party van IeneMiene, lag hier al een tijdje te wachten om eens gemaakt te worden. Het bovenstuk werd op vakantie getekend, het rokdeel moest wachten tot thuis, want ik had mijn cirkelpatroontje niet bij. Met haar tutorial maakte ik een passende cirkelrok. Ook al had ik graag zelfs eens iets anders gehad, Tess wilde zwier en dus kreeg ze zwier!


De stof moest besteld worden, ja ik had geen enkel roos of roosachtig katoentje in de voorraad liggen (wel zalm, maar ze trok al snel haar neus op toen ik dat toonde). Ik "mocht" dus stof kopen. Ik vond al snel wat ik wilde bij PiekeWieke, maar u weet hoe dat gaat, je begint rond te kijken en ziet zo veel moois. Deze tule kon ik dan ook echt niet weerstaan. En jawel ik bestelde ook de gele versie :-/ Maar mijn gevoel was juist, toen de stof toekwam, wist ik dat het de juiste keuze was! Ik had zelfs spijt dat ik nog wat extra meters bestelde! Zo zalig zacht! Om mijn doelstellingen toch gedeeltelijk te halen, maakte ik om te beginnen een onderrokje in de roze tule:



Ik verwerkte 3 cirkels en maakte het tule rokje ongeveer 4 cm langer dan het rokgedeelte van het kleedje. Dat laatste bleek iets korter dan ik gewoon ben, maar zo'n zomers kleedje kan dat wel hebben!



Het voldoet aan alle eisen! Het werd onmiddellijk al springend ingewijd op onze spiksplinternieuwe (ingegraven) trampoline.


Dat de zon het liet afweten, kon Tess niet deren! Ze poseerde er op los!





Een jurkje dat als het weer het toelaat, veel zal gedragen worden! Misschien moet ik nog een bijpassend vestje maken?



Stof: Triangles pink - Designed for you by Poppy Europe - Piekewieke
Tule: zachte fijne tule perzik - Piekewieke
Elastiek, bieslint en rits: Veritas
Patroontje: Bovenstuk met schouderlintjes - Once upon a party - Ienemiene

Stoffenvoorraad: 1 in - 6,5 uit  + 2 gekocht&verwerkt  #genoegisgenoeg

1 opmerking :