maandag 10 oktober 2016

Oplapwerk

Er zijn maar weinig mensen die me alles mogen vragen, maar mijn zussen zijn daar zeker bij! Want nee, ik ga zelden in op vragen om iets te maken of te herstellen, maar toen mijn jongste zus mij zaterdag sms'te met de vraag of ik haar Chirorokje kon herstellen, was mijn antwoord onmiddellijk ja! Verstelwerk, nee ik doe het niet graag! Ik doe het omdat het moet, niet omdat ik het graag doe! 

Toen ze een half uurtje later haar rokje kwam afgeven, schrok ik, het was meer dan een naad die losgekomen was. Het zat vol gaten! Helemaal verduurd aan de zoom, en 2 grote scheuren. Dat werd serieus oplapwerk!

Ik zocht mijn vliesofix (dat kocht ik een eeuwigheid geleden, maar gebruikte het nog nooit) en ook een stofje dat wel leuk is, maar toch ook wat bij de Chirokleuren past, en ging aan de slag. Met het resultaat was ik maar matig tevreden, maar mijn zusje haar grote glimlach zei genoeg, dat had ze niet verwacht! Ze is er héél blij mee! Ik kreeg onmiddellijk nog een rokje dat er nog erger aan toe is en ook te klein is, ik kan dus op zoek naar mooie beige stof om het wat breder te maken!






De binnenkant :-)



Het rokje bleek trouwens mijn oude Chirorokje te zijn, niet moeilijk dat het versleten is, dat gaat al meer dan 20 jaar mee :-)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten