zaterdag 31 december 2016

Aster & een cadeautje

Om mijn machine een beetje te leren kennen begon ik aan een simpel patroontje. De Aster trui stond al lang op mijn to-do lijstje van toen die LMV in de bus zat! Ik verlengde, volgens het advies van vele naaisters het voor- en rugpand met 10 cm (ook al ben ik klein) en ook aan mouwen deed ik 10 cm bij. Ik twijfelde zoals altijd bij LMV tussen 38 en 40 en besloot toch maar voor de 40 te gaan. 

De eerste pasbeurt was duidelijk dat dat een goede keuze was. Het is duidelijk dat het patroon bedoeld is als trui en niet als longsleeve. Aangezien ik koos voor een kleurrijk tricotje besloot ik toch nog een kleine aanpassing te doen: een beetje tailleren! Twee pasbeurten later zit hij perfect!

Zoals wel vaker geen aanfoto, maar toch wel blij!



Ik had nog een smalle strook stof over en daar kon ik nog perfect een bovenstuk van een pyjama voor Lea Roos van maken! Het patroontje was al geknipt (want ik maakte het ook als kerstcadeautje) en ik had een bijpassend roos stofje voor het broekje! Toen ik foto's wilde nemen zag ik dat ik het voor- en achterpand van de enveloppehals verkeerd gestikt had. Gelukkig viel de tijd om het toch nog goed te krijgen mee! 


 

Patroon Longsleeve: aangepaste Aster - La Maison Victor - mei/juni 2016
Patroon pyjama bovenstuk: Classic Stripes - Ottobre 4/2015
Patroon pyjamabroek: Babylegging - Emma & Mona

Stofjes: Artie Green - Froy & Dind en framboostricot - Cas & Nina

Stoffenvoorraad: 4 in 25 uit - 7 gekocht & verwerkt - #genoegisgenoeg

Geen opmerkingen :

Een reactie posten