woensdag 1 maart 2017

Blanche #na6maandeneindelijkklaar

Nee ik werkte hier uiteraard geen 6 maanden aan, maar wel heel wat woensdagavondlessen de afgelopen 6 maanden. Ja in de les moet het perfect zijn. 
Meten, patroontekenen, nameten, aanpassen, nameten, overtekenen op de stof, beseffen dat je stof bij het wassen gekrompen is, net te weinig stof hebben, opnieuw overtekenen, wat prutsen met naadwaardes, prutsen met de stof van de zakjes (want die zie je toch niet), knippen, lussen, lussen, lussen en nog wat lussen.
Vooraleer ik de allereerste steek kon zetten met de naaimachine was ik al 6 lessen verder! 
Driegen, stikken, losmaken, opnieuw driegen, stikken, strijken, driegen, stikken, strijken, nog meer driegen, stikken en strijken.
Een volledige les spenderen aan de paspelzakjes (eerst op een proeflapje uiteraard)!
En dan de voering, mij gekozen stofje, een viscose tricotje was alles behalve makkelijk te stikken! Na de voering moest alles in elkaar gezet worden, de kraag en dan de rest en tot slot de zoom. Maar dan besef je dat al die lusjes en driegdraadjes er ook weer uit moeten. Ik was meer dan een les bezig met alles er weer uit te krijgen! Ja ik had dat thuis kunnen doen, maar dat was er uiteraard niet van gekomen en na meer dan een les draadjes trekken, kon ik dan eindelijk aan die zoom beginnen. Eerst met de hand en dan een klein stukje stikken en met de hand afwerken! Eigenlijk moest er nog een knoop in, maar die liet ik achterwege, ik zou hem toch nooit gebruiken.

Zie hier, mijn jasje van goud :-)



Het zit perfect en er werd maar heel weinig aangepast. Ik tekende zoals altijd een 40, enkel het rugpand werd wat versmald bovenaan en de mouwen werden iets korter gemaakt. 

Het zit perfect, maar ik ben het wat beu gezien. Logisch denk ik dan ik was nog nooit zo lang bezig met 1 kledingstuk.  Aangezien het nog net iets te koud is buiten, hangt het nu in de kast. Binnen enkele weken, haal ik het er weer uit en heb ik er hopelijk veel plezier van!

Patroon: Blanche vest - La Maison Victor juli/augustus 2015  
Buitenstof: gewolk blauwe punta di roma - Stitch & co (Mechelen) - uitverkocht
Voeringstof: viscose tricot - Stitch & co (Mechelen)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten