maandag 10 april 2017

Tripp Trapp kussentjes

Tess botste met haar knietjes tegen de onderrand van de tafel, dus werd het tijd om het zitje van de Tripp Trapp één stand te verlagen. Zelf vond ze dat ze daardoor wat te laag zat. Ze wilde een kussentje! Ooit had ik dat, in de periode dat het babysetje nog nodig was, maar ik deed dat samen met het babysetje weg. 

Ik ging dus aan de slag. Zij maakte ooit een tutorial, maar alleen een fleece voeringstuk vond ik wat weinig. Ik wilde meer, veel meer vulling!


 


De kussenvulling haalde ik uit een een ander baby-attribuut :-) Een babymat, die ik extra bovenop onze gewone mat legde:



De mat, die zat vol vlekken, maar die vulling, ja die bewaarde ik met het gedacht "dat kan ik ooit wel eens gebruiken bij één van mijn naaiprojecten". En gelijk had ik! Ik gebruikte een dubbele laag en ik ben tevreden met het resultaat.




Deze stofjes liggen al van toen ik net begon te naaien in de kast! Als ik me niet vergis, kocht ik de appeltjes op mijn allereerste stoffenspektakel, de bloemetjes komen van de grote stoffenwinkel in Kapellen.

Het maken, ging met stikken en lostornen, de eerste althans. Tot ik gevonden had hoe het moest, de tweede ging uiteraard veel vlotter. 

Beide kindjes zijn blij met het resultaat, ik ben vooral benieuwd hoe lang het zal duren eer ze in de wasmand belanden :-)

Patroon: zelf in elkaar geknutseld
Stofjes: appeltjes - Kokka - Stoffenspektakel & bloemetjes - zonder merk - Kapellen.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten