zondag 21 mei 2017

VIER

Mijn kleine jongen wordt vandaag vier! Het wordt stilaan traditie, een zelfgemaakte outfit voor zijn verjaardag! 



En net als vorig jaar maakte ik opnieuw een Cisse, voor mij toch wel hét broekenpatroon! 
Ik maakte er zelfs meteen twee, een korte en een lange. 


Het is dit voorjaar een ware zoektocht naar geschikte broeken. Heel wat van mijn favoriete merkjes (Albababy, Lily Balou, 4FF) brachten dit seizoen enkel katoenen broekjes uit, maar die draagt Vic helemaal niet graag! Het werd dus hoog tijd om wat broeken te maken! De stof is heerlijke zomer sweater van Chat Chocolat! 


De T-shirt is, jawel, opnieuw een Billie! Vic groeide het afgelopen jaar enkel in de lengte, dus ik knipte nog steeds een 4 standaard, maar ik verlengde die wel enkele centimeters! Past nog steeds perfect!


Ik ging opnieuw voor de raglanversie, uit gemakzucht, naaien is zo veel leuker dan patroontjes tekenen! Ik voegde opnieuw boordstof toe in plaats van paspel. Deze keer een dun lijntje, volgende keer toch maar weer net ietsje meer!





Van de short, maakte ik een basicversie met valse gulp, de lange broek kreeg wel zakjes! De binnenzak maakte ik uit een mini restje katoen!





Stof shirt: Pelicans - Lily Balou - Mon Depot
Stof broekjes: Ocher sweat solid - Chat Chocolat - Madeline De Stoffenmadam
Patroon: Cisse en Billie - Zonen09

1 opmerking :

  1. Wat een mooie outfit!! Staat hem super!

    Hier heeft mijn zoontje ook een voorkeur voor "zachte" broeken. Het voordeel van zelf kunnen naaien is dan wel dat je mooie modelletjes kan gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen