donderdag 17 augustus 2017

Wolf

Na heel wat Dandy pyjama's uit Pyjama Party, was het hoog tijd voor een Wolf! Ik kocht het patroontje een tijd geleden op papier omdat ik wat opzag tegen het knippen en plakken van zo veel pagina's. 

De papieren versie blijkt één gigantisch vel te zijn! Ik had wat moeite om het te overmeesteren, maar uiteindelijk kreeg ik de tweedelige pyjama met lange broek en lange mouwen getekend. Vic valt volgens de matentabel mooi in 110 (de smalle versie). Ik schrok best wel bij die vaststelling, want zo heel smal is hij helemaal niet. Hij is niet dik (als baby wel, maar daar is hij uitgegroeid), en hij blijft duidelijk groeien en niet verdikken!

Begin van de solden kocht ik bij Madeline De Stoffenmadam twee prachtige bij elkaar passende french terry stofjes. In mijn hoofd was het voor een pyjama voor Mille, maar ik kocht veel te weinig stof om er een 152 uit te krijgen! Mille wordt letterlijk groot!

Geen probleem, dan maar een pyjama voor Vic!



Mijn plan was de boordjes van het shirtje ook af te werken met french terry, maar dat bleek al snel geen goed idee. Toen ik het halsbiesje dicht stikte zag ik meteen dat Vic zijn hoofd er nooit door zou passen, veel te weinig rek.  Gelukkig had ik in de kast nog een bijpassend tricotje liggen dat kon dienen voor de boordjes.
Op de foto lijkt het wat donkerder, maar in het echt valt het minder op!

Vic paste tussendoor, maar wou niet meer toen hij klaar was, en aangezien het nu nog te warm is 's nachts voor een warme pyjama, nog geen foto!

Ik kocht voor Mille ondertussen nieuwe stof, heb nog 10 dagen om die af te werken!

Stof: french terry met schildpadden en effen (aqua?) - Madeline De Stoffenmadam (Lier)
Patroon: Wolf - Zonen09

2 opmerkingen :

  1. Mooi!! Dat wordt heerlijk slapen als het wat frisser wordt!

    BeantwoordenVerwijderen