maandag 25 december 2017

Tess is zes!

Tess werd zes! De ideale remedie tegen een naaidipje (wat het eigenlijk niet was, het was vooral tijdgebrek en vermoeidheid die roet in het eten gooide). De dag voor haar verjaardag vroeg ze om een verjaardagskleedje. Jaja goed op tijd! Na Sinterklaas en het kerstlijstje, wist ze eigenlijk niet wat ze nog wilde. Maar een extra kleedje, dat zag ze plots wel zitten.

Ze koos een mooi Chat Chocolat-stofje uit de voorraad (dat werd gewassen en gedroogd (voor één keer in de droogkast, anders lukte het niet meer). Gemakkelijkheidshalve koos ik een patroontje dat al eens gemaakt werd en nog steeds mooi past. Eén van Tess haar lievelingspatroontjes: de Spin-dress van Made it-Patterns!


Ik had een les van 2 uur en 45 minuten om het klaar te krijgen. Ik vloog erin, patroondelen knippen en dan aan de slag. Met zelfs een kwartiertje over (en toch wel wat kletsen tussendoor) net op tijd klaar voor Tess haar zesde verjaardag!



Normaal werk ik de zoom af met bieslint, maar dat had ik niet meer liggen in een bijpassende kleur. Een bijpassend paspellintje had ik wel:




Dat lukte goed, en vind ik zowaar nog mooier! Ga ik zeker nog doen!




Je las het bij veel bloggers al, binnen foto's maken is absoluut niet evident. En Tess haar brilletje maken het extra moeilijk, want de flash weerspiegelt vaak! 

Maar neem het van mij aan, ze staat prachtig met haar nieuwe jurkje!


Stof: Copper green jersey - Chat Chocolat
Patroon: Spin dress - Made it Patterns

Geen opmerkingen :

Een reactie posten