zondag 15 april 2018

Moiano

Voor Lea Roos haar 2e verjaardag maakte ik er al eens eentje. Een geweldig patroon, maar eigenlijk geen winterjasje. Dus nu de winter achter de rug is, tijd om het nog eens boven te halen. Voor Tess deze keer. Het grootste werk is alle patroondelen knippen, daarna gaat het echt héél vlot. Ik koos opnieuw voor een kraagje, maar ging bij de zakjes nu wel voor de opgestikte zakjes.

En ook al ben ik jaloers op de versie van Khadetjes, Tess is heel blij met haar nieuwe bloemetjesjasje!



 

Het stofje kocht ik een eeuwigheid geleden bij Miss Anaïs, ik zocht zonet de webshop maar kan hem niet vinden...

Voor de binnenkant koos ik een restje van dit shirt. Een prachtig stofje, maar ik bestelde het online en als ik het eerst gevoeld had, dan had ik dat waarschijnlijk nooit gekocht. Net niet soepel genoeg voor een shirtje. Maar voor een voering uiteraard wel :-)



Ik zorgde ook voor een duidelijk naamlabel: 



Het opgestikte zakje lukte heel goed, alleen lijkt het me beter om ook de voering in buitenstof te knippen. Want nu komt die een mini-beetje piepen.



Tess droeg hem al verschillende keren deze vakantie en ik kreeg steeds complimentjes :-)



Ik had ook nog een serieus stuk over, en knipte meteen eentje voor Lea Roos!

Ik testte voor het eerste mijn knopenaanzetvoetje. Wat een uitvinding! Op nog geen halve minuut staat de knoop er perfect op. Ik ben grote fan!

Patroon: Moiano - Straigth Grain
Buitenstof: dunne bloemetjesjeans - Miss Anaïs
Voering en knopen: Veritas

1 opmerking :