zaterdag 26 augustus 2017

33

33, zo oud wordt mijn zus morgen! Ze wordt nog steeds begin 20 geschat en dat vindt ze best wel erg. Maar toch had ze nog geen 33 willen worden. Vorig jaar maakte ik dit voor haar, de tas wordt vaak gebruikt en het An-tasje zit er steeds in! Dit jaar wilde ik mezelf een beetje extra uitdagen!

Toen ze net bevallen was van Lea Roos (bijna 2 jaar geleden dus) kocht ze een borstvoedingsbloesje. Maar ze liet zich in de winkel een beetje te veel beïnvloeden en kocht het véél te groot. Ze vroeg me om het te versmallen, maar dat bleek te moeilijk. Ze liet het bloesje bij mij liggen en ze vergat dat ze het had! Maar ik niet...

Ik speelde al lang met de gedachte om het stofje te gebruiken voor iets anders voor haar, maar ook dat was moeilijk, zo veel stof bleek er eigenlijk niet te zijn om mee te werken. 
Maar ik maakte alles zorgvuldig los en had net genoeg voor een Leila-top (als ik zowel voor- als rugpand in 2 delen knipte).

                                      



Ze viel net tussen twee maten (32 en 34) en dus maakte ik de grootste. Bij de eerste pasbeurt (van de voering, ik wilde de buitenstof zo lang mogelijk geheimhouden), bleek dat het bovenaan toch wel veel te breed was. Maar op haar heupen perfect. Versmallen was noodzakelijk. De tweede pasbeurt (enkele dagen later) kon ze er bijna niet meer in. Een rits in de zijnaad toevoegen was dus noodzakelijk. 


Bij de laatste pasbeurt (gelukkig passeert mijn zus vaak), werden de bandjes gemeten en oef het past heel mooi! 


De voering was een rotstofje, maar de buitenstof werkte heel makkelijk. Ze paste het en deed het van heel de avond niet meer uit! Een fiere zus!

Patroon: Leila top - La Maison Victor 3/2015
Stof: Pomkin (borstvoedingsmerk)
Koordje en rits: Veritas

2 opmerkingen :