vrijdag 29 september 2017

Moiano #stikbelgique

Zag je de nieuwste naai-uitdaging van Flaflinko al? Een hele maand lang: Stik Belgique! En hoewel ik al heel vaak Belgische patronen met Belgische stoffen naai, zet ik ze deze maand graag extra in de kijker.

Lea Roos werd 2 vandaag, ze kreeg 2 nieuwe pyjama's. Maar ook een nieuwe winterjas. Ik was al een hele tijd verliefd op Moiano van StraightGrain. Het patroontje is weliswaar een zomerjas, maar An schreef ook een tutorial om er een winterjasje van te maken.
Een fluitje van een cent! Op nog geen 3 uur tijd had ik een prachtige winterjas!



Ik had nog een wollen mantelstofje van het kindermerk Filou liggen! Daarmee werd het meteen Stik Belgique² :-)



Al die kleine details, maken dit echt een prachtig jasje, waar ik toch wel trots op ben!



Het enige dat ik toevoegde was boordstof in de mouwen, zodat het net iets mooier aan het handje aansluit in de winter!



Voor de voering gebruikte ik een katoenen stofje met hertjes!



Tess heeft geen winterjas meer nodig, maar ik weet nu al welke zomerjas er volgend voorjaar gemaakt zal worden!

Update: Is ze niet prachtig?




Patroon: Moiano - StraightGrain
Stof: mantelstof - Filou - Modestofjes
Voering: Wonderland scenic - Quilting Treasures - De stoffengalerij

6 opmerkingen :

  1. Hier staat de moiano ook op de planning voor een winterjas. Al hoop ik 'm wel warm genoeg te krijgen. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik voerde met een hele dikke fleece stof. Als ik vergelijk met een gekochte jas, lijkt me dat ongeveer hetzelfde!

      Verwijderen
  2. Dat vind ik echt een prachtig jaspatroontje en jouw versie is super!! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen