woensdag 4 april 2018

Communie

Binnen twee weken doet Raf zijn Plechtige Communie. Vic zijn outfit is al een tijdje klaar, die van Tess werd dit weekend ook afgewerkt!


Ik maakte voor de allereerste keer een "Just knot it" van Mind The Whale. Ik was geen fan van de knoopjes (waar het jurkje eigenlijk naar vernoemd is), maar de nieuwe uitgave zag ik wel zitten.

 

Ik volgde de matentabel en kwam uit bij een 5 voor mijn ondertussen zesjarige meid. Omdat Tess altijd om zwier vraagt, knipte ik een cirkelrok (in het patroon zitten een fronsrok en een rok met plooien). Ik deed dat niet helemaal juist, en sukkelde dus wat om die mooi aan het bovenstukje te krijgen, maar het lukte.
De 5 jaar blijkt nog héél groot voor Tess, het past niet echt super mooi aan haar rug (een maat kleiner had hier misschien beter geweest) maar ze is er wel blij mee! 

Aangezien de communie in april is, wilde ik ook heel graag een bijpassend vestje. Ik maakte er eentje uit B*Inspired, maar was er helemaal niet blij mee. Het aanzetstuk aan de kraag had een minigaatje door mijn gepruts en de paspel trok rare hoeken (zelfs na echt héél veel strijken en stomen).

 

Ik moest dus op zoek naar een ander patroon. Bij Naaisgerief zag ik een prachtige Catherine Cardigan en ik was meteen verkocht! Ik had gelukkig nog genoeg stof en begon opnieuw.

 

Deze is echt veel mooier, alleen had het misschien net iets korter mogen zijn. (Ik maakte een 6.)
 



Om de outfit compleet te maken, maakte ik nog een Play pants, bijpassende Lotte Martens werden ook besteld!

Patroontje jurk: Just knot it - Mind the Whale
Patroontje cardigan: Cathérine - Sew Pony
Patroontje Play pants - Madeit Patterns

Stofjes: bruin en koper Grill (cotton lawn) en Amberlicht roze (french terry en boordstof) - See you at Six 
Knoopjes Veritas

Geen opmerkingen :

Een reactie posten